onsdag 18 november 2009

Flärd och fjunisar


Glenn sa ja till att lämna tomtebolyckan och gå på Filmfestivalens invigningsgala och jag kastade mig in i duschen. Hoppade i Karin Wester som nästan hade börjat damma i garderoben, kysste Folke farväl och viftade bort en sekund av dåligt samvete. Mötte vackra fröken Freud vid Mariatorget och tog oss till Sturecompaniet. Verkligen inte mitt typ av ställe, har bara varit där en enda gång när jag var 21 och halvny i stan. Min vän, värd för kvällen, stod vid röda mattan och tog emot med regelrätta kindpussar. Det var mat och fri bar och jag hann tänka att det är dumt med fri bar när man lovat sig själv att endast inmundiga ett par glas vin. Adyam Dymott gav mig Skunk Anansie-vibbar och jag och fröken var rörande överrens om att det var skönt att äntligen slippa all pop. Medan en vän av någon konstig anledning blev starstruck av Thomas Rusiak av alla människor, blev jag nog det när jag fick syn på Sven Wollter. Älskade Sven Wollter!
Kvällens höjdpunkt var när två ynglingar, eller bebisar vi kan kalla fjunmustaschen och tandställningen, började ragga på oss. "Hans mamma har hand om hela Filmfestivalen" sa den ene och pekade på sin vän. Vi var föga imponerade. Det kan nog ha varit den mest pinsamma raggningsrepliken i min långa kroghistoria. De gick sista året i gymnasiet och jag och fröken kunde knappt hålla oss för skratt. Till slut frågade den gänglige fjunisen hur gamla vi var. "27 och 31" sa vi och log. De tappade hakan och bad om leg. "Du är ju tio år yngre än min mamma!". "Ja" konstaterade jag nöjt. "Vi trodde ni var i vår ålder", fortsatte de. Nu var det visserligen mörkt i lokalen, men det förtar inte det faktum att två gymnasieelever raggade upp två tanter. För första gången i mitt liv kunde jag förnimma hur det känns att vara en milf.

6 kommentarer:

  1. Blott aderton år, och redan vet de hur en slipsten ska dras! De kommer att bli livsfarliga när rälsen är borta och mustaschen har fått växa till sig. (Pax för rälsen, när den dagen kommer!!)

    SvaraRadera
  2. "Glenn sa ja..."

    Trodde du hade friat.

    SvaraRadera
  3. Ta rälsen du Fröken, jag nöjer mig med fjunis, ack så ödmjuk som jag är.

    Hotlips: Det blir pass på den.

    Tackar anonymisen!

    SvaraRadera
  4. Jag trodde sven wolter va död???? Hur borta är inte jag?
    Ja marla.. det är sâ att vara snygg. Nu har du fâtt det bekräftat.
    Puss pâ dig!

    SvaraRadera
  5. Nä han lever, men han såg lite trött ut. Tack Mimi men knappast som dig!

    SvaraRadera