onsdag 27 januari 2010

Slackers - jag hatälskar dem


Jag kämpar hårt för att få det så bra som möjligt. Jag har alltid gjort det. Min erfarenhet är att inget löser sig av sig själv. Man måste jobba hårt för att komma dit man vill. Jag är avundsjuk på slacker-typer, samtidigt som jag stör mig på dem. "Det löööööööööööööööööser sig" smackar de och ligger kvar i den nedsjunkna soffan. De verkar ha det skönt. De slappnar av, oroar sig inte och har en mjukare inställning till livet. Jag tänker inte konvertera till lökare, men kanske har jag nåt att lära mig av dem?

4 kommentarer:

  1. Hatälskar också. Kan avundas det "nöjda folket". Rastlösheten, frammåtdrivet och förändringssuget kan vara tärande. But that´s who I am.

    Well. ang skivspelaren. Förre ägaren, en kompis till oss, köpte den ny för ca 3000 pix. Nu har han emigrerat till Spanien och sålde den billigt(?),1000 kr.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Tror du att det är könsbundet? Eller, det kanske är en annan diskussion.
    1000 spänn? Det var sjukt billigt, grattis.

    SvaraRadera
  4. Lustigt nog är jag lite där just nu...

    SvaraRadera