torsdag 4 februari 2010

Jag var nog lite svinig på den tiden

Mitt barns far har påmint mig. Vi hade ett distansförhållande. Han ville inte lägga på när vi pratade i telefon. "Var inte så krävande" hade jag svarat.

Vi mötte två vänner till mig i hans förort. Snabbt lämpade jag över toalettpappret jag kånkade på till honom. Jag ville inte att de skulle tro att vi bodde ihop.

Jag vägrade hålla handen offentligt, helst inte på söder, inte ens efter ett halvår.

Han jobbade hårt för mig. Han stannade. Och tänk så det blev till slut.

6 kommentarer:

  1. Det där beteendet känner jag igen. Rädsla, kallas det. Rädsla - svinighet. Skillnaden är hårfin.

    SvaraRadera
  2. Exakt så var det! Det är hans förtjänst att vi är ihop.

    SvaraRadera
  3. Och värre blir det med âren haha..

    SvaraRadera
  4. Varför Klufsen? Efter ett tag blev det lite tvärtom. Och nu är vi jämlikar och lika kära.

    SvaraRadera