lördag 20 mars 2010

En påse per kväll och Folke i solen

Min kropp vill säga mig något. Antagligen att jag äter för lite, för oregelbundet och för lite vitaminer och proteiner. Jag tränar varannan dag, inte särskilt hårt alltid, vissa luncher springer jag bara tjugo minuter. Men i tre dagar i rad har jag svullat jordnötter. Det har liksom inte gått att stoppa. Är det body pumpens fel eller har jag bara rent allmänt dålig karaktär just nu?
- - -
Glenn verkar vara sådär kvittrande glad. Jag tror det är våren som gör det. Det smittar av sig.
- - -
Jag glömmer ibland bort att Folke är en ny Folke. Borta är den bebis som vissa dagar kunde gnälla och skruva på sig och kräva 100%-ig uppmärksamhet från den sekund han slog upp ögonen till den sekund de stängdes igen. Idag träffade jag Silvia. Vi tog en timmes promenad med Folke i vagnen som förnöjsamt satt och tittade sig omkring utan ett ljud. Inne på Åhléns iakttog han stilla människor och färgglada förpackningar. Efter det gick vi till Primo Ciao Ciao och jag beställde en Ceasarsallad. Silvia satt med Folke i knät som satt och sög på en brödbit. Plötsligt sa Silvia att hon var tvungen att bege sig iväg om en stund. Jag kom på mig själv med att börja kasta i mig salladen så fort hon deklarerade att hon snart måste gå. Men efter en stund hejdade jag mig. Jag insåg plötsligt att jag - faktiskt - skulle kunna sitta kvar här med Folke i stolen och solen och bara umgås. Att vi kunde titta på varandra mellan tuggorna, äta helt lugnt tillsammans och ge varandra ett leende då och då. Fint är vad det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar