lördag 13 augusti 2011

Teatergrillen, Riche, Spymlan, Bistro

Hade en fantastisk kväll igår med Mimi, min barndomskompis som bott tretton år i Paris, och K som bor i ett fint hus uppe i Norrland. Vi åt helt fantastisk mat på Teatergrillen. Efter det köksgången till Riche, sen Spymlan, Anglais och Bistro. Vi tog en taxi till Lydmar men tyckte det såg så tråkigt att att vi vände tillbaka till Riche. De barnfria donnorna fortsatte hela natten lång men vid 01.30 tog jag en taxi hem.
Jag är så imponerad av min kille. Vilken fantastisk man han är! Fixar biffen med en två-åring och en 3 1/2-månaders bebis medan morsan går ut och festar (nåja. Tre glas vin - det fick räcka).
När jag kom hem kunde jag inte sluta titta på mina söta barn. Snusade in deras doft djupt i näsan. Mina små gosingar! Nu behöver jag inte gå ut på ett halvår känns det som. Kanske nästa helg då. Men då blir det en skötsam dejt med Glenn för att fira fyra år tillsammans.

Det här att man kan bo i stan och få ta del av de två olika världarna, det är det bästa med att inte flytta härifrån! Imorgon kollar vi på en fyra ett kvarter bort. Sticker den iväg i pris blir jag grinig. Vi behöver flytta!

3 kommentarer:

  1. Förlåt men vad är det för fantastiskt med att ta hand om sina egna barn en kväll? det är som när man kallar pappan för barnvakt.

    SvaraRadera
  2. Det är för båda oss fantastiskt att det funkar så bra eftersom det inte gjorde det med vårt första barn som hade kolik. Då skrek bebisen konstant medan jag var borta.

    Och jag tycker han gör ett bra jobb - precis som att han tycker jag gör ett bra jobb.

    Var rak och skriv ditt namn nästa gång du har åsikter tack.

    SvaraRadera
  3. Varför ska man inte få berömma varandra och bara ta för givet att det är "normalt" och en förÄlders "jobb" att ta hand om sina barn. Det är inte världens lättaste med två små barn. Jag tycker du gör helt rätt som tycker att din karl är duktig, lika som´han tycker du är duktig.

    Många kramar till er och bra jobbat ;)

    SvaraRadera