tisdag 17 november 2009

Bli ihop - träningsläger för blivande mammor

Egoisten i mig har fått sparken. Det var lika bra. Plocka hem henne om ett några år och kasta dig ut på vernissage, krogbesök, spakvällar och dansanta aftnar. Men nu är det Folke som gäller.
Det började när jag träffade Glenn. Ett handslag i den Göteborgska kvällsluften och jag var fast. Blev svag i knäna och bad mig själv att skärpa till mig. Inte ännu en relationshärva! Inte nu när jag flyttat till en ny stad med nytt jobb och lämnat alla trassliga relationer bakom mig (man skulle kunna ställa upp alla ex och strul på rad och det skulle vara svårt att urskilja dem. Lätt alkade journalister, klubbfreaks, musikerkillar med skägg eller mustasch som alltid rökte en cigg och tog en kaffe till frukost medan jag i sedvanlig ordning tuggade i mig min regelrätta musli). Men det gick inte att stoppa. Glenn var genuin, snygg, lång, smart, rolig, grym. Den jag i smyg letat efter helt enkelt. Relationen krävde så småningom avkall på de egna behoven, så som relationer gör. Som min bästa killkompis säger: "att vara ihop är ett arbete". Så långt vill jag inte dra det, men faktum är att egoisten i mig fått ge vika. Och allt var antagligen en förberedelse på det som komma skulle. Ett träningsläger för en blivande mamma. Folke, jag är galen i dig, men jag hoppas du är medveten om att du fått hela mitt inre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar