söndag 15 november 2009

Den elaka svärmodern

Jag har upplevt båda sorterna. En svärmor from hell - och bästa sortens svärmor. Myten om den elaka svärmodern behöver inte vara en myt, den kan i allra högsta grad vara sanning. Jag vill passa på att tacka mig själv för att jag lyckades ha omdöme nog skaffa barn med en kille med den bättre sortens mor. Min nuvarande svärmor är ödmjuk, varm, omtänksam och harmonisk (mitt nuvarande tillstånds motsats kan man säga).
Hon var här i helgen. Hon kom med tåget från Göteborg i fredags, tog Folke, gick barnvagnspromenader, lekte, bytte, gullade, roade och lät oss sova om morgnarna. Åh ljuva sömn! Ljuva svärmor!

2 kommentarer:

  1. Ja hon var grym! Och så var de så lika, hon och din kille.

    SvaraRadera
  2. Tycker du? Ja, kanske på ögonen.. Har så svårt att se likheter på mina närmaste.

    Jag tycker förresten att du bloggar lite sällan! :)

    SvaraRadera