söndag 15 november 2009

Egentid, livspussel och smummy. SMUMMY!

En manlig vän som vi kan kalla Kent* dissade min nya blogg idag. "Varför alla dessa mammabloggar? Man är väl inte en ny person för att man får barn?" Jag kan delvis hålla med honom, men samtidigt förändras ens liv över en natt. Och för att hitta sin nya roll så tror jag det kan vara bra att skriva av sig. Att dessutom dela det med andra känns stimulerande. För mig som tidigare inte varit speciellt förtjust i barn och som himlade demonstrativt när andra pratade om bebisar redan i gymnasiet, är steget från singel till mamma gigantiskt. Det kändes fel att fortsätta marlabloggen som den var förr. Men om jag går så långt att jag börjar använda termer som "egentid" och livspussel" eller om jag ännu värre börjar svänga mig med patetiska benämningar såsom smummy - var så god, häckla mig kraftigt!


*Kent tillhör inte min målgrupp.

2 kommentarer:

  1. damn, jag som skrev om egentid igår och om smummy idag. det ena var dock mer ironiskt än det andra.

    livspussel har jag dock ännu inte berört. men så har jag aldrig gillat pussel så mycket heller

    SvaraRadera
  2. Haha! Ska häckla dig en smula nästa gång vi ses.

    SvaraRadera