torsdag 12 november 2009

Folke is back!

Jag har inte känt igen Folke den senaste tiden. Gnäll, oro, gråt och skrik. Idag fick jag förklaringen. Jag har helammat i snart ett halvår. Dels för att Socialstyrelsen rekommenderar det, dels för att det känts bra rent känslomässigt. Med det sagt så har jag inga åsikter om vad var och en tar för beslut kring amning och ersättning. Jag kommer absolut att introducera flaska tidigt på nästa barn för att slippa flaskvägran. Mer jämställt så. I alla fall. För ett par månader sedan började vi med smakportioner. Och förra veckan tänkte jag att Folke äter så bra att jag kunde minska på amningen dagtid. Men trots att jag tyckt att han ätit som en halv häst har han antagligen inte fått i sig tillräckligt. Bröstmjölk innehåller ju väldigt mycket fett, vilket inte barnmaten gör om de inte äter hela burkar. Folke äter en fjärdedels till en halv burk per måltid, vilket alltså inte är tillräckligt. Idag har jag ammat Folke som komplement till maten. Och vad händer? Min lilla kille är tillbaka. Bvc! Ni är gud!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar