onsdag 11 november 2009

marlatankar i ottan

04.15 Folke vill äta. Mina ögon blöder.
04.30 Folke somnar om. Åh ja! Jag blundar. Snälla, låt honom sova till halv åtta! Jag skulle ge vad som helst för att han skulle sova till halv åtta. Hur ska vi lösa det här med sömnbristen? När blir det bättre? Han är ett halvår nu. Undrar hur tv-festen var igår? Vilka var där? Jag skulle ha gått. Minglat runt och "nätverkat". Dragit den där ramsan om det senaste. Vilka söta små andetag Folke har. Men jag borde verkligen sova.
05.00 Ja, jag borde verkligen sova. Det ska bli kul att träffa Jocke idag. Undrar hur det ser ut i tv-fabriken nu? Har de kvar den där spygröna fondväggen man tvingades möta varje dag i ett par par år? Typiskt produktionsbolag. När var jag där senast? Flera år sedan. Det var kul på Efterlyst-tiden. Finns det någon polisstation jag inte besökt i Sverige? Alla småstadspoliser har liknande uppsyn. Heter nåt i stil med Benke, runt femtio, kalaskula. Äter helst lite för stora portioner husmans på Lasses matstuga. Jag är så hungrig att jag dör. Folke sover fortfarande. Varför kan jag inte sova? Jag borde verkligen passa på nu när han sover. Det bara snurrar.
05.15 Ställer mig på vågen. Va! Rasat tre kilo. Okej, jag borde inte klaga. Men nåt fel är det. När slutade jag äta nyttigt? När minskade jag ner från tre ordentliga måltider till en? Cafémat med någon annan trött mamma. En ciabatta eller focaccia. Folke sover fortfarande. Idiotiskt av mig att stiga upp nu! Bloggen, jag kan blogga. Vem vill läsa? Menlösa tankar utan sammanhang.

2 kommentarer:

  1. Jag har gått upp tre kg o har aldrig vägt så mkt EVER! Lånade din våg i söndags, tänkte att jag ser dåligt, klev av o försökte ställa in vågen rätt, klev på igen, tittar, hoppar på vågen så att pinnen ska hamna rätt, kliver av för att se att den verkligen är på noll. Den står på noll, jag kliver på en tredje gång och tvingas acceptera denna viktökning jag misstänkt länge. Däremot har jag inga planer på att gå med dem... Kanske rör dina tappade kilon jag fick..

    SvaraRadera
  2. Jag läser och jag är sâ glad att du börjat blogga igen :)
    kramar

    SvaraRadera