lördag 21 november 2009

Nyhetsstress eller skräp-tv

Det är meningen att jag ska börja jobba i januari och Folke fyller åtta månader. Om jag bara visste vad jag vill, vad jag förmår. Min första känsla är nyheter, älskar det. Men har jag skärpan, kan jag hantera stressen, är jag tillräckligt uppdaterad? Min omvärldsbevakning är minst sagt sporadisk. När Folke sovit bra om nätterna är jag uppdaterad, i bästa fall insatt. Men de oroliga perioderna, när han vaknar varje timme, då förmår jag mig inte ens att öppna Svenskan om morgnarna. Jag kanske borde göra lite skön hederlig gammal skräp-tv. Inte för att det på något sätt är mindre jobb, men arbetsuppgifterna är inte uppdelade på dagsbasis, det finns färre tillfällen att göra misstag. Någon annan kanske borde välja åt mig. Jobbcoaching någon?

4 kommentarer:

  1. Du har bollat argumenten fram och tillbaka, analyserat sönder dem, vägt dem mot varandra. Du kommer fortfarande inte fram till något beslut. Men faktum är att hur jämnt det än verkar vara så finns det alltid ett alternativ som du hellre väljer än det andra.

    Fundera då på vad du skulle välja om du hade en pistol mot ditt huvud. Väljer du inget skjuts skallen av dig. Du måste välja för att överleva.

    Sen väljer du det alternativet.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det e ett bra tips. Har kört med den själv när jag verkligen inte kan bestämma mig. Det finns alltid ett alternativ som väger lite, lite tyngre.

    SvaraRadera
  3. Okej, ska visualisera detta drama vid tillfälle. :)

    SvaraRadera