söndag 20 december 2009

Alla vackra byggnader och julstöket hos vännerna











Ofta när jag tar en promenad själv, eller när Folke sover fridfullt i vagnen, slås jag av hur vackert det är just här, där jag bor. Alla byggnader, alla stora vackra hus. Älskar nordisk tjugotalsklassicism och funkis. När man kommer från en liten håla, lite som fucking Åmål, lär man sig uppskatta sånt.
I kväll promenerade jag till Karl och Henrik vid Mariatorget och där pågick julgodistillverkning på hög nivå. Folke var snäll och lugn som ett ljus. Han fick se sitt livs första julgran, äta sitt livs första tomtegröt med kanelstänger och somnade i den enorma sackosäcken med tusen kuddar.
...
Jag är så känslosam nu för tiden. Det är något som hänt med mig sen jag fick barn. Jag känner mig så lyckligt lottad. Ser på mina vänner. Vad vore jag utan dem och min lilla familj? Inget känns det som. Är på nåt sätt förvånad för att de finns kvar nu då jag blivit tråkig med barn. Tack för att ni finns, jag älskar er.

3 kommentarer:

  1. Marla! You're alive..shit, nu måste jag läsa ikapp..

    SvaraRadera
  2. Hej Jerk! Haha! Hur hittade du tillbaka?

    SvaraRadera
  3. Du hade lämnat en kommentar inne hos Tom och efter ett tag ramlade polletten ner hos mig vem det var :)

    SvaraRadera