lördag 12 december 2009

Kontraster







Efter hela dagar med Ida ena dan, och Elisabeth och våra bebbar den andra, gick jag på fest hos Herr Klang. Tema: RYSKT! Jag klädde mig lite hor och urtvättat, funkar det?

Kontraster, vilka som helst, jag gillar dem. De får mig att se klart och uppleva livet starkare. Och uppskatta det jag har, det som faktiskt betyder något. Men det här ytliga - att posera, mingla, jämföra, se blasé ut fast det är så viktigt - jag gillar det också i lagom liten dos. Och jag tycker om de olika sorters människorna. Ena dagen Idoltittar-bullbakar-träningsoverallermänniskor, andra dagen ett glas dyrt vin hos företagarkusinen med nybyggd stekarvilla, vernissage med klubb-konst-medie-människor, de äkta barndomsvännerna, familjen, släkten, elitist-kollegorna på jobbet. Tycker om dem alla, eller är åtminstone intresserad av dem alla då jag tror att de alla har nåt att lära mig - men ibland undrar jag vem jag är i allt detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar