söndag 6 december 2009

Misströsta inte vänner

- Snart dippar det. Antar att min blogg blir betydligt mer intressant när någon rycker bort det där rosa drapperiet och kastar ett svart tyg över ansiktet på mig. När jag börjar störa mig på sura busschaufförer, uppnäst cafépersonal, dyra tanter med kvalmiga parfymer på NK, reklamare som försöker ragga upp en på krogen "tjena, jag är reklaaaaaaaaaaamare", den långsamma kassörskan cirka 17 år gammal som tuggar tuggummi lite sådär nonchalant och aldrig säger varsågod när hon ger tillbaka pengarna utan hellre ser ut att vilja blåsa en bubbla högt och ljudligt. När jag börjar svära fittord för mig själv för att Glenn lämnat disken framme, när jag surar för att jag varit dum i huvudet och klätt mig lite för snyggt (likamed kallt och blött) på barnvagnspromenaden, när motorcyklar utan ljuddämpare river av motorn i 110 i vägkorsningen så att Folke vaknar, när bilar tutar, folk tränger sig före i Åhlénskön, när bankomaten är stängd, när jag gnisslar tänder i smyg då präktmammor man träffar på öppna förskolan skryter om hur de minsann helammat varje barn i minst ett år och frågar Folke med bebisröst "får du inte mammas bröst längre din lilla stackare?" Nu rinner det av mig. Men sen - då jävlar.

4 kommentarer:

  1. Är du allvarlig dâ du skriver att de säger sâ där till Folke?? Mammorna alltsâ. För det första det ska väl de skita i och för det andra vilken himla tur att de inte bor i Frankrike dâ de flesta ger nappflaska redan frân bôrjan haha..

    Visst kan jag skriva mer om Paris, problemet är att jag är sâ trâkig nu för tiden haha. Vi kan prata om ev resa när jag kommer ;)
    kramar pâ er!!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är allvarlig. Vissa är så helylle att man blir helt matt!
    Det blir superbra, inte långt till vi ses nu! Puss

    SvaraRadera
  3. Vilka kossor (bokstavligen, de läcker ju mjölk). Tycker du ska kontra med att säga att det är trevligt att kunna ha mjölkfritt sex eller nått, att bara ha ett sorts sprut i sängkammaren, att det är skönt att slippa ha hårda apelsiner i bh:n...
    Men skämt åsido, det är faktiskt en mammas val hur/när/om hon ammar!
    /R

    SvaraRadera