tisdag 22 december 2009

I mellandagarna: Pariserskan!


Jag ska jag träffa min gamla vän Mya. Vi växte upp i samma lilla håla och delar både historia och humor. När vi ses brukar vi roa varandra med berättelser om de senaste gångerna vi varit "hemma". En alltid lite tragisk syn. Vacker natur - visst - men staden är tom på människor. Utöver pensionärer som hasar sig fram med rullatorerna, narkomaner och ungdomar på glid som blivit kvar efter behandling då det kryllar av behandlingshem i kommunen, ser det ut som att den lilla staden är så gott som utdöd. De få som bor kvar verkar fika hemma hos varandra och stanna hemma hellre än ta del av stans "kulturutbud" (som om det fanns något).
Hur som helst, Mya bor i Paris sen tio år tillbaka och är en av mina bästa vänner. Vi skrattar alltid massor! I vår är det min tur att hälsa på henne, fram till dess följer jag hennes blogg.

3 kommentarer:

  1. Krama Mysan från mig! Lola bor ju kvar..men å andra sidan måste ju nån rensa upp i träsket;)

    SvaraRadera
  2. Lola, det är du som gör stan!
    Ja Mya! Snaaaart! God julafton så länge :)

    SvaraRadera