tisdag 19 januari 2010

En månads njut

Jag ska komma ihåg den här tiden när nästa fas inträffar. Eller nästa tandsprickning eller nästa förkylning. Jag hade ingen aning om att ovanstående krämpor kunde förpesta en hel familjs tillvaro. Jag tror att de med barn förstår vad jag menar. Gråt, gnäll, klängande och inte en enda sekunds vila. Och en ständig oro för det lilla livet.
Men nu - harmoni, skratt och egen lek. Jag kan till och med äta frukost och läsa DN medan han leker på golvet. Jag kan till och med hinna surfa, kolla mail, prata en stund i telefon och laga mat. Frihet! Folke har ett lugn som lagt sig som ett mjukt täcke över hela mig. Han somnar på en minut och verkar så trygg. Jag är så tacksam. Och som sagt, jag ska minnas den här månaden.

6 kommentarer:

  1. Passa pâ och njut, snart kommer tonâren hahaha ;)
    puss o kram pâ er

    SvaraRadera
  2. Ja det går nog tyvärr fortare än vad man önskar. :) Puss du med!

    SvaraRadera
  3. Heja heja! Skönt att du får bara vara ibland. Och att Folke har vett att låta mamma vara emellanåt. Kram!

    SvaraRadera
  4. Random kommentar men min son heter också Folke. Min son är visserligen i tonåren, men ändå. Det är så pass ovanligt att jag verkligen reagerar när jag träffar på någon under 80 som heter det.

    SvaraRadera
  5. Käka en hel frukost med morgontidningen är du så värd! Kram

    SvaraRadera
  6. Kul att hitta din blogg Gröndalsmorsan! Anonym, Folke blir mer och med vanligt!
    Du också Igenkotten. kram alla som kommenterar, nu blev jag lite mer inspirerad.

    SvaraRadera