söndag 17 januari 2010

Januariord

Januaritristess. Kan den här månaden vara slut snart? Det går så långsamt. Februari är ju minst lika tråkig. Men i mars brukar jag se ljuset.

Pank. Är alla fattiga nu? Det känns som att folk lever upp sin buffert i väntan på lön.

Utmattning. Mina deppveckor har på ett eller annat sätt gått ut över Glenn, som inte heller är helt oskyldig. Vi har haft en fet fnurra men har löst upp den med många timmars självrannsakan, kramar och samtal. Det är stor tur att vi är så jävla kära i varandra.

Cirkelfys. Jag gillar inte styrketräning. Jag blir omänskligt hungrig! Vill äta bröd, pasta och socker - sånt som jag annars försöker hålla ner på.

Lägenhetsbyte. Vi måste bo större nu. Vi har trängts tre personer på 50 kvm dygnet runt i åtta månader. Jag har varit mammaledig och Glenn har pluggat programmering på distans. Vi tyckte det funkade bra, men efter fnurran har vi förstått att det kanske inte var den bästa idén i världshistorien. Så om någon känner någon som vill byta en 3:a eller 4:a mot en billigare 2:a - hör av er!

Magont. Jag bytte kanal och såg plötsligt en vit liten kista bäras uppför kyrkogången. Jag bytte snabbt kanal, men bilden etsade sig fast. Den väckte alla rädslor jag någonsin känt över att något ska hända Folke. "Den sköra tråden" heter dokumentären Svt2 sände i kväll. Vem orkar titta?

Haiti. Den största katastrofen i FN:s historia. Och var har jag varit? Någon annanstans. Det var inte förrän jag såg den här direktaren som jag på allvar förstod. Kände nåt.

Kärleken. Den blir bara större och större för varje dag som går. Folke är så medveten, så smart. Han överraskar mig.

Förväntansfull. Jag har i alla fall bestämt mig för att inte jobba med nyheter på ett bra tag. Känner att jag inte har lust att kombinera nyhetsstressen med småbarnsåren. Just nu har jag har tre möjliga jobb på gång. Det första har jag i princip avfärdat innan det ens kom på tal. Känner inte för skräptv just nu. Det andra jobbet är stramt, seriöst, utmanande och ansvarsfullt. Men... trist? Borde dock överväga det för familjens och kontinuitetens skull. Det tredje vill jag ha trots att det bara handlar om några månader. Det handlar om utveckling av programformat och lönen är generös. Jag ska träffa vd:n på torsdag och hoppas kunna smickra brallorna av henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar