lördag 16 januari 2010

Robyn på Hornstull Strand


Robyn, hon är så ball! På riktigt. Kvällen började med mat och vin på Hornstull strand. Olämpligt nog hade jag smällt i mig middag i ren hungerpanik innan jag tog mig ner mot Hornstull. Men några friterade bläckfiskringar, jätteräkor och vårrullar med diverse exotiska såser slank ner, tillsammans med ett något för sött italienskt vin. Det är nog första gången jag druckit ett italovin som inte har det där syrliga utan i stället är druvigt och blommigt och lite för sött. Men jag tror att jag någonstans läst att man ska dricka extra sött vin till sötsyrliga rätter och exotiska kryddor. Särskilt gott var det i alla fall inte.
Jag Karl, Henrik och Ida kunde inte sluta prata. Jag saknade Glenn och tänkte att vi borde gå hit tillsammans. Han skulle gilla betongkänslan.
Utanför växte kön för varje minut och när Robyn och Louise Sondlo ställde sig bakom skivspelaren var kön säkert 100 meter. Helt galet! Det är första gången de har klubb så jag är inte förvånad. Hon har hängt med ett tag, tänkte jag när jag iakttog henne i DJ-båset. Ett år yngre än mig. När vi gick i högstadiet ville jag kräkas på "Do you really want me" men efter det har hon bara stigit i graderna. Hon har verkligen gått sin egen väg i musikbranschen och bildat eget skivbolag där hon själv bestämmer allt! vägrade följa andras goda råd och satsade på det hon själv trodde på. Och my god vad bra det blev. Hennes album Robyn som släpptes 2005, lyssnade jag på dygnet runt. Och With every heartbeat är nog en av 00-talets bästa låtar enligt mig. Efter det har hon varit med i Letterman och varit förband till Madonna. Kan man bli större?
Och igår stod hon där och spelade fin musik för oss, I love.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar