måndag 25 januari 2010

Här ska bloggas!

Jag känner mig mer inspirerad att skriva nu. I helgen kom en man fram till mig.
- Marla! Jag vände mig om.
- Eh, ja?
- Det är jag, jag läser din blogg! Jag bloggar ju också, sa han och log snett. Jag minns att jag läst hans blogg men slutade när den började innehålla för mycket fotboll, dessvärre ett av mina hatämnen. Har till och med skrivit en kolumn i Metro om fotboll och huliganism. Men jag tyckte det var lite kul att han kom fram, han var trevlig. Jag tänker så här: Okej, det finns de som läser trots mitt bebistjat och trots att den här bloggen inte innehåller några intressanta betraktelser av och med en halvtrasig singelbrutta, eller smaskiga skildringar av Stockholms uteliv för den delen. På den tiden hände det rätt ofta att folk kom fram på krogen.
Och i kväll fick jag ett mail från en kompis, en av tjejerna som ligger bakom Happy! Happy!:

"Hej,
I fredags sa en killkompis mycket glatt till mig: Åh, jag har hittat min favoritbloggare Marla igen! Jag läste alltid hennes blogg, men sen slutade hon. Nu är hon tillbaka! Och vet du, hon länkar till Happy! Happy! i sin blogg. Coolt va!" Här nånstans började jag lägga ihop ett och ett och inse att Marla som gillar Happy! Happy! borde ju vara du. Så jag ville bara hälsa dig det, att min kompis är jätteglad att du bloggar igen. :) Hur hittar jag till din blogg? Det vore kul att läsa den. Kram,
/n. "

Men tack söta Nina! Herrejävlar vad här ska bloggas.

2 kommentarer:

  1. Apropå fotboll..du skulle spy över min lägenhet..den är inredd som ett pojkrum :)

    SvaraRadera