söndag 31 januari 2010

I all sin enkla renhet

Jag har aldrig varit ett fan av smeknamn. Visst finns det några som skräpar kvar sen tonåren, men mina nya vänner kallar jag vid namn. En av mina bästa vänner heter Karl, men Kalle enligt alla andra. Idag umgicks jag med Anna-Maria, inte Anna som de flesta säger. Min nya vän Elisabeth är ingen Bettan tycker jag. Ni må tycka att jag är torr och konservativ, men jag tycker oftast att ett namn är fint precis som det är, i all sin enkla renhet. Min kusin har vänner som Roddan, Moffe, Crille och Versen. Versen? Min bästis har vänner hon kallar Sue, Stolpen och nu senast: ...Kissekatten. Snälla, jag klarar inte det här!

3 kommentarer:

  1. Då skall du vara glad att du inte kommer från Hultsfred. Där får man obefogat namn som "Bungan" som ingen än idag har någon aning om var det komemr ifrån.

    SvaraRadera
  2. Men räknas inte Marla som ett smeknamn då?

    SvaraRadera
  3. Du har en poäng där anonym! Men det är mer ett tvunget alias för att inte skylta med identiteten (som att det inte skulle gå att googla fram på nåt sätt i o f s.. :)

    SvaraRadera