söndag 31 januari 2010

Klädbomben


Man kan tro att jag haft en alldeles egen big bang i min klädkammare. Hemma hos mig är det - utöver just klädkammaren - förhållandevis välsorterat, undanstädat och rent. Glenn kallar mig till och med pedant. Men bakom sovrumsdörren döljer sig något groteskt. Det väller, ja fullkomligt väller ut kläder från flera år tillbaka. Och det finns säkert silverfiskar längst ner på golvet under alla tunga högar. Jag köper och köper, helst vintage och second hand, men jag rensar aldrig ur. Vad är det för fel på mig? Sist jag städade var före graviditeten. Då fick jag hjälp av min barndomskompis Sofia, hon är grym på det här med tvätt och garderobsrensning.
Jag gjorde ett halvlamt försök för tre månader sedan. Har till och med inhandlat nya hyllor och förvaringslådor. Jag började tvätta tvätt efter tvätt och sortera upp allt i oformliga högar. Men det känns som att det snarare förvärrades, jag kunde inte slänga. Det måste vara något destruktivt drag jag har.

4 kommentarer:

  1. Jag har ibland funderat pâ att anställa en städerska som kan tvätta och sortera min garderob, sâ jobbigt tycker jag att det är haha.. Sâ jag förstâr dig.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tack. Måste ta tag i detta inom kort! Det här funkar inte längre..

    SvaraRadera
  3. Du borde se ett avsnitt av Vänner där Chandler kommer på Monica med att ha en garderob som ser ut precis som bilden ovan. Ni är lika där.

    Har du inte sett Vänner, vet du förmodligen itne vad jag talar om.

    SvaraRadera
  4. Jo, till och med jag har sett vänner!

    SvaraRadera