torsdag 28 januari 2010

Tanterna på friskis

Jag möttes av rynkiga glada ögon idag när jag för första gången skulle lämna Folke till barnvaktning på Friskis & Svettis i Hornstull. Tanterna, säkert motionärer ett helt liv, var fulla av energi och kastade sig över Folke, som passande nog lät sig hållas, klämmas på och skickas runt. Jag har inte velat lämna bort honom tidigare, men nu känner jag att han är så pass stor att nästan vem som helst kan ha honom korta stunder.
Jag gick ner mot jympasalen. Om han började gråta för mycket skulle de vifta med en stor skylt i fönstret ovanför. I början av passet kollade jag upp mot fönstret en gång i minuten, men allt verkade gå bra där uppe och jag koncentrerade mig på rörelserna. När passet var slut sprang jag upp för att se hur det hade gått. Där satt Folke som ett litet ljus i gåstolen, omringad av damer, och pillade på några leksaker. Jag är så glad över att det fungerade! Jag blev faktiskt lite kär i de rödklädda tanterna. Det kostar bara en tjuga extra, så jag kommer att träna där varje vecka nu. Fatta lättnaden! Det här är ett tips till alla småbarnsföräldrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar