tisdag 2 februari 2010

Han vill ha en zootsuit! Och dansa Lindy Hop

Jag är i chocktillstånd. I kväll såg jag plötsligt att Glenn satt och surfade på en sida med kläder. Märk väl att just kläder och shopping inte är hans största intressen precis. Han hänger helst på sig någon Adidas-hoodie, en tvspelskeps och ett par limiterade sneakers som han sedan använder till de går sönder. Nåväl. Jag böjde mig över hans axel och frågade vad det var för sida han tittade på.
- Jag vill ha en sån här! De är så sjukt snygga! Jag tittade ner på skärmen för att se vad det var som hade väckt sån enorm entusiasm hos en annars lagom klädintresserad man. Det visade sig att det var en kritstrecksrandig Zootsuit han ville köpa. Jag bara gapade.
- Okej? Ja, eftersom du är så lång skulle du säkert bära upp den. Innebär det att du vill börja dansa Swing eller Lindy hop med mig också?
- Javisst! Det kan vi väl göra.
Vid det här laget höll jag bokstavligen på att tappa hakan. Men det här är ju positivt hörrni! Att han fortfarande kan överraska mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar