tisdag 2 februari 2010

Slang med snor

Jag har alltid tyckt att det verkar lite skönt det där med att vabba (få ersättning för vård av sjukt barn). Har tänkt att man kan gå och skrota hemma, stoppa om det sovande barnet med jämna mellanrum och sedan ligga i soffan och kolla på sitcoms. Men det var innan jag insåg att det är fruktansvärt jobbigt att ta hand om sitt sjuka barn. Gnäll och gråt all vaken tid, ett klängande och ett kämpande för att få barnet att äta och dricka. Oron! Och sen det eviga rinnandet, torkandet och snytandet.
Jo, en annan sak: bebisar kan inte snyta sig. Det gäller att få ut skiten så smidigt och enkelt som möjligt. Lösningen är Otri-baby, en lång slang från Apoteket. Den ena änden sätter man i sin egen mun och den andra änden i barnets näsa. Sen suger man ut snor som sedan fastnar i ett litet filter. Folke hatar det. Jag med. Men vad gör man?

1 kommentar:

  1. Ha! Denna attiralj är min bästa kompis just nu. Dock inte Selmas. Men efter att ha skrikit som en galning de första gångerna, så har hon nog lagt ihop ett och ett - att djävulens redskap faktiskt hjälper henne att andas - så nu ligger hon relativt stilla.
    En fiffig greja. Finns dock inte här i Norge, så jag hamstrar när jag är hemma.

    SvaraRadera