onsdag 17 mars 2010

Sladdhärva

Här på redaktionen går minsta lilla sak enligt konstens alla regler. På mina tidigare arbetsplatser, tv-fabrikerna på de olika produktionsbolagen, har man på något sätt skapat reda i oredan och de flesta kan lite av varje. Funkar hur bra som helst! Kartonger står lite huller om buller, redigerarna gör allt från att klippa till att scanna in papper, hämta ljudeffekter och skapa effekter i AVID:s after effects och fixa sladdhärvor. Jag skrev tidigare om Störande-ljud-mannen. Och om tillsynsmannen när det skulle drickas alkohol. I morse såg jag lappar överallt där det stod "sladdsanering pågår". Och i eftermiddag kom sladdsamordnaren och knackade mig på axeln. En tjej i min ålder ville anteckna vilken tid det är lämpligt att besöka vår lilla ögrupp för bringa ordning i sladdoredan. Men herregud! Måste det göras ett schema för detta? Säkert ett resultat av en årslång sladdutredning med tillhörande uppföljning när arbetet är klart. Enskilda möten för att diskutera om vi är nöjda med vår nya till synes sladdfria tillvaro.

1 kommentar:

  1. gud skicka'na till mig! Vi har världens äckligaste sladdhärvor som ingen förbarmar sig över, säkert för att vi saknar sladdansvarig

    *inför nya titlar på jobbet*

    SvaraRadera