måndag 29 mars 2010

Tårtsvull och på tiden provanställd




Igår var det fullt hus på våra femtio kvadratmeter. Jag såg firandet av min födelsedag som ett tillfälle att träffa alla vänner som jag försummat eller de som inte fick plats i babybubblan. Det var underbart att ha dem här! Jag bjöd på mousserande vin, banan- och hasselnötskaka, min systers frysta citroncheesecake, köpta dammsugare och mina frukttårtor och syltkakor. Idag spinnade jag som en galning efter det intensiva svullandet.
---
Jag bakar alltmer. Min vänner har märkt det, jag fick bland annat ett fantastiskt vackert trevånings kakfat i glas. Jag fick även en piffig klarblå tröja, blommor, hemgjorda praliner, en påskhare, Rosewater handkräm (den förgyller min dag, kan rekommendera den om du vill känna ljuvlig rosdoft och drömma dig bort på jobbet), en Cliniquetvål, färgsprakande sängkläder och godsaker från Petit France. Bortskämd är jag! Tack.
---
Jag trivs så jävla bra på jobbet! Och nu blir jag för första gången i mitt liv provanställd. Efter åtta år som frilansande reporter och redaktör som endast hoppat runt på projekt och vikariat är det väl verkligen på sin plats. Heja!

1 kommentar: