söndag 11 april 2010

Tack

Jag älskar honom mest i hela världen! Just nu hör jag hur han rakar sig där inne i badrummet. Jag tänker att jag är lyckligt lottad, att vi kämpat oss igenom en jobbig bebistid. Idag när jag var ute med Folke i parken fick jag ett sms av honom. "Då kan ni komma hem och äta mat". Jag som just satt och tänkte på vad jag skulle handla och skrev en mental lista medan Folke petade i sanden. Blev lättad av att slippa. När jag kom hem var hela lägenheten städad, golven moppade och maten stod på bordet. Jag sa tack för maten men inte för städningen. Tack är ett dumt ord i sammanhanget. Han tackar inte mig när jag städar, varför skulle han? Och han städar inte för min skull och han hjälper inte mig att städa. Han städar. Precis som jag. Och jag blev glad. Han med som det verkar.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker tack är ett vackert ord för uppskattning. Även om det är en självklarhet, jämställt eller fifty fifty. Jag blir glad för tack.

    SvaraRadera
  2. Klart det är! Jag gillar att få tack. :) Men problemet blir när bara kvinnan tackar mannen för att han "hjälper till". När vi i själva verket ska dela på ansvaret.

    SvaraRadera