söndag 23 maj 2010

Visingsö, fyllefail och göteborgshumor

Jag har tankar om att lägga ner bloggen, känner ingen riktig inspiration till att skriva. Men här är i alla fall veckan:
*Vi hyrde bil och jag körde i flera timmar till Visingsö i Vättern. Det var hur vackert som helst där, men fredagskvällen bestod av kurande inne i en liten furustuga. När vi bokade ville jag hellre bo i en liten stuga än på ett sterilt hotell. Jag har bott på hotell i hela Sverige under tre års tid när jag jobbade som krimreporter. Jag tycker det är ganska själlöst om det inte är ett riktigt lyxhotell. Jag bor hellre lite halvenkelt. På ett mysigt värdshus, eller som förra helgen, i en stuga nära naturen. Tyvärr blev fredagen inte alls som jag hade tänkt mig då det regnade utanför. Det kändes bara deppigt att sitta och trycka där inne från tre på eftermiddagen tills dagen därpå.
Lördagen blev betydligt bättre. Folkes gudfar och hans tjej skulle gifta sig och de valde att viga sig i trädgården utanför hennes föräldrars hem. Himlen sprack upp en timme före vigseln, från grått och regn till sol och sommar. Jag iakttog dem, de såg lyckliga ut. Jag fotade dem och fotade hela helgen. Men vad ska man göra av alla dessa foton?
*Jag har sovit så dåligt i veckan. Jag vet inte vad det beror på. Folke vaknar fortfarande ett par gånger per natt, men den här gången är inte han orsaken till sömnbrist. Jag känner mig glad och lycklig på dagarna, men sover oroligt. Ibland önskar jag att jag bättre förstod hur psyket egentligen fungerar.
*I fredags kom min svärfar och hälsade på. Han är snickare och har designat och snickrat ihop nya köksstolar till oss. Det känns genuint på nåt sätt. Han är rar Glenns pappa.
*Igår hade vi ettårskalas för Folke. Vi bjöd bara de allra närmsta. Jag tycker det är svårt det där med att begränsa sig. Egentligen vill jag bjuda alla mina vänner, men det är ju Folkes kalas. Vi bjöd in Folkes kompisar och deras föräldrar, plus en del släkt och sen min bästa vän som är Folkes gudmor.
*Efter kalaset sminkade jag mig, tog på mig klänning och höga klackar och åkte iväg på middagsbjudning. Medan jag sitter där och pratar med sex av mina tjejkompisar och dricker rött vin blir jag plötsligt sugen på att bli lite full. Hela vinaren drog jag i mig. Konstigt nog blev jag inte så berusad som jag hade hoppats. Det måste vara all träning som gör att jag förbränner bättre. Vi drog in till Slussen för att gå på Debaser, men när jag såg kön som ringlade sig ända upp till Karl Johans torgs trappa drog jag hem.
*Glenn fick mig nyss att skratta åt riktig Göteborgshumor. Jag har aldrig uppskattat ordvitsar och den humor som göteborgare kör med. Men skämtet om mannen som stoppar en taxi och frågar "Är du ledig?", får svaret ja och sen säger "Jag med! Fy fan vad gôtt duh!" gick faktiskt hem.
*Utöver det så har jag haft en bra vecka men är riktigt jävla uttråkad just nu.

2 kommentarer:

  1. Sluta aldrig att blogga, vi kan överleva den sparsamma uppdateringen, bara du inte lägger av för gott! Du skriver för bra för att sluta, fortsätt fina du, fortsätt!

    SvaraRadera
  2. Tack söta rara för snälla ord.

    SvaraRadera