måndag 3 maj 2010

Natur, mys eller stad, puls.

Jag höll en två veckors bebis igår. Hon vägde som några mjölkpaket till skillnad från Folkes snart tio kilo. Hur kan det vara fysiskt möjligt att bli så mycket människa på ETT ÅR? Igår var en fantastisk dag. Jag hälsade på gamla vänner i ett litet radhusområde. De är så genuina, enkla, underbara. Varje vår längtar jag till det där lilla radhusområdet - det känns så tryggt och varmt. Sedan varje höst och vinter ångrar jag mig och tycker att det bekvämaste som finns är att ha tjugo minuter till jobbet, vara omringad av tre Friskis & Svettis, ha alla caféer, restaruanger och många vänner nära inpå. Men ändå! Jag slits mellan dessa två ytterligheter. Natur, mys och stad, puls.

2 kommentarer:

  1. Förstår precis hur det känns..vid den här tiden på året längtar jag alltid upp till byn som far kommer ifrån (jag och lillebror äger farmors gamla hus där)..120 invånare och alldeles underbart på våren, sommaren och tidig höst..sen kommer vintern och 50 meter till tunnelbanan känns bättre än 2km till affären..

    SvaraRadera