tisdag 15 mars 2011

Undergångstankar

Jag lusläser dagstidningen och följer varenda nyhetssändning jag har möjlighet att se. Jordbävningskatastrofen i Japan är för fruktansvärd, för ogreppbar, för katastrofal för att förstå. Dödstalet är uppe i tiotusentals efter jordskalven och efterföljande tsunami. Nu har även den fjärde reaktorn i kärnkraftverket börjat brinna. Vad innebär de enorma strålningsnivåerna för jordklotet?
Och här sitter vi i norden skyddade från det mesta vad naturkatastrofer innebär. En hanterbar översvämning i Skåne - det är allt. Futtigt. När är det vår tur?

Äh. Jag väljer att skjuta undergångstankarna åt sidan, skrattar åt Nostradamus och koncentrerar mig på att undvika vardagskatastrofer i mitt lilla inrutade familjeliv i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar