tisdag 26 april 2011

Gravidkrämpor 2.0

Det är svårt att tänka på annat och att skriva om annat när man känner sig som en flodhäst. När bebisen gör sig påmind genom att sparka hårt på revben och borra ner huvudet i bäckenet rakt på nerverna på lårens insida. Det är då jag viker mig dubbel och tappar andan. Glenn blir lika rädd varje gång och tror att det är dags att ringa förlossningen.

Med tanke på att den förra förlossningen startade helt utan förvarning genom att vattnet gick - och Folke var ute fyra timmar senare - finns det ju stor risk att det går ännu snabbare denna gång. Skräcken är att inte hinna in, att den lille stackaren ploppar ut här hemma. Hjälp!

Övriga krämpor:
* Halsbränna. Det gör ont!
* Gravidtäppa och näsblod.
* Sömnsvårigheter
* Ständigt överhettad.
* Humörssvängningar.
* Lock för öronen.
* Världens sämsta kondis.
* Proppmättskänslan efter varje måltid.
* Rygg-ont.

Jag minns befrielsen förra gången. Känslan när magen var borta och jag kunde andas igen.

4 kommentarer:

  1. Lâter trevligt det där med att vara gravid haha..
    kramar

    SvaraRadera
  2. Haha.. Inte första och sista veckorna!

    SvaraRadera
  3. Sluttampen, hang in there!

    SvaraRadera
  4. Tack Clara! Men jämfört med det du verkar gå igenom skäms jag nästan över att klaga!

    SvaraRadera