fredag 25 december 2009

Årets!

Årets bedrift: Att jag klarade mig igenom koliktiden med den psykiska hälsan i behåll. Ett stort fett rungande HURRA för det!

Årets bittra: När jag upptäckte att en del av min omgivning ser mig som en numera icke intressant person. Att jag reducerats till "mamman" trots att jag fortfarande har kvar samma egenskaper.

Årets bästa semester: Trodde aldrig jag skulle säga det, men svennesemester-ön Gran Canaria i vecka 28. Att bara bada, sova, äta och vila i en hel vecka med stor kagge är ett hett tips från mig till alla havande kvinnor där ute.

Årets nytillskott: Folke! ÄLSK!

Årets förlust: Egen tid?

Årets vuxenpoäng: Drömmer om egen trädgård. Vad hände liksom?

Årets fysiska förändring: Ytterligheter! 1. Upp tolv kilo och ner fjorton. 2. Pattar som hårda fotbollar och nu som små mjuka sandbollar. 3. Hår tjockt och glänsande som dockhår och nu som halverat tunt tanthår. Ett inte så nöjt hurra på det.

Årets fest: Skrikfest?

Årets insikt: Det enda som betyder något är att man mår bra med de man har närmast, f*** everything else!

3 kommentarer:

  1. Angående årets bittra, så är du minst lika fin som du var innan, om inte snäppet bättre nu, det du upplever just nu är en värld långt bort från våran, att få ta del av ditt nya liv är är inte bara spännande, det är helt enkelt underbart att få läsa om din lilla familj. Du har inget att bevisa för alla andra, du kan skriva, oavsett vart du befinner dig i livet, det är viktigast. Du är så fin! Gott nytt år på dig.

    //en snäll anonym för en gångs skull

    SvaraRadera
  2. Men åh. Nu började jag lipa, på riktigt. Tack snälla. :)

    SvaraRadera
  3. Gott nytt Marla och grattis till Folke! Om man kan säga det så.

    Trädgård, där sa du nåt. :)

    SvaraRadera