fredag 18 december 2009

"det går inte att fly från någon som
inte håller fast"

Vi blev personliga. Ni vet efter ett par glas vin, då lokalen blivit lite för varm, man sitter tätt tätt och tankarna snurrar. Jag vet inte vad männen pratade om, men vi hamnade där igen, såklart. Relationer.
Hennes: aningen sval men lugn, skön. Inga bråk, inga diskussioner. "Jag var rätt kall i början. Jag har vanligtvis lätt för att fly. Men det går inte att fly från någon som inte håller fast". Hon hade träffat en likasinnad sval.
Min: passionerad, het, ibland komplicerad, upp och ner och kär så man dör för resten av livet, och aldrig mer någon annan. Jag var också kall till en början. Det är hans förtjänst att det är vi. Jag beundrar honom för det, att han vågade blotta sig, visa vad han kände. Hade han inte hållit fast, hade jag kanske inte stannat kvar.

Jag har erfarenhet av båda typerna av förhållanden. Två ytterligheter. Jag kan inte säga vad som är rätt eller fel, jag vet bara att båda fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar