söndag 13 december 2009

Småbarnsföräldrars söndagsnöje


Barnstol, haklappar, toasits, spegel, kastrullset, förvaring och åter förvaring. Har shoppat viktiga saker på Ikea idag. Babysaker över hela lägenheten som måste organiseras, och min kaosartade garderob som måste åtgärdas snarast! Kläder som ligger slarvigt hopvikta i ologiska högar, brist på galgar och sunkiga billiga kläder som jag undrar varför jag ens köpt, som ska slängas ut.
Jag har varit på Ikea kanske ett par gånger på tio år, men nu börjar jag förstå varför alla småbarnsföräldrar åker dit. Det är galet organiserat, barnvänligt, billigt. Ställningar där man kan ställa tre brickor på hög och rulla fram, gratis pappershaklappar, barnskålar, babyskedar, frukost för tio kronor, babymat för tio kronor, stora utrymmen - allt är uttänkt. Blöjmaskin som ploppar ut engångsblöjor med tillhörande tvättlapp inne på toaletterna for gods sake!
Jag äger endast två Ikea-möbler, har mest gamla loppisfynd eller dyrare möbler i vår lilla tvåa men kanske kommer åtminstone en möbel till att kvala in. För det är ju så enkelt att storshoppa, även med en liten bebis på armen. HERREGUD - jag är en av dem nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar