söndag 31 januari 2010

I love betong

Jag kommer aldrig att bli den där hellyllemorsan med rosiga kinder som ler med glittriga ögon över en termos varm choklad i pulkabacken. En sån som jag kallar pulkamamma. Helt ärligt har jag ångest över att jag snarare kommer att bli en mamma som hellre sitter inne och smygsurfar medan jag distraherat barnet med något självständigt pyssel. Det är tydligen helt tabubelagt att erkänna att man inte gillar utomhusaktiviteter speciellt mycket. Det finns många anledningar till att jag flyttade från en norrländsk småstad till en storstad för snart 12 år sedan - det här med brist på intresse för vintersporter är en av dem. Men säg det för bövelen inte till nån! Baaaaaaad mum.

2 kommentarer:

  1. men en kanske kan ha sprit i chokladtermosen? det om något gör en ju till en rosenglittrande morsa i pulkabacken.

    sjukt trevligt att träffas i fredags. kram!

    SvaraRadera
  2. Haha! Bra idé Christina, där sa du nåt. Och detsamma, vi ses nog snart igen!

    SvaraRadera