tisdag 23 februari 2010

En mille extra för ett rum

Jag trodde att det skulle vara svårt att jobba hemma. Att jag skulle få koncentrationsproblem och i stället ta tag i "livsviktiga saker som är SÅ mycket viktigare" som att duscha länge, städa, diska och laga mat - sånt man gjorde för att slippa plugga under studenttiden. Men den här dagen har varit riktigt produktiv. Har dessutom hunnit laga mat och hänga med Folke mellan skriverier, telefonsamtal och mailkonversationer. Det enda irritationsmomentet är när jag och min sambo snubblar över varandra. Samtidigt som jag satt och tänkte på att jag vill köpa en fet lägenhet så snart Folke börjar på dagis och vi får bättre ekonomi, fick jag höra på nyheterna att experter tror att bostadsbubblan är på väg att spricka. De siar om ett prisras på cirka 20 %. Läste den här krönikan i Svd förra veckan. Oj vad sugen jag blir på att investera ytterligare en miljon - på ett enda rum! Hej Stockholms innerstad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar