tisdag 23 februari 2010

Skönt att veta att de finns där inne, under fettet. Musklerna alltså.

Vid dagens slut gick jag iväg och tränade. Jag har träningsvärk för första gången på länge då jag körde skivstång i Skrapan i fredags och Jympa station i Hornstull på lördagen. Och det vet ju alla att det bästa sättet att bli av med träningsvärk är att träna mer (hata på ni!).
Jag tränar fortfarande tre gånger i veckan, bara måste träna. Jag gått från partybrutta med cigg och vin till att bli träningsberoende. Jag har nog aldrig tränat så mycket i mitt liv som jag gjort sen Folke föddes. Man kan till och med ana magrutor på magens övre del, ja bakom gravidfetthudmassan vill säga.
Friskis & Svettis nätbokning är bra för min kurage. Det går nämligen inte att avboka passen senare än två timmar före passets början. Det lilla fenomenet gör att man omöjligt kan hoppa av i sista sekund (något som onekligen är väldigt frestande när man väl sjunkit ner i soffan). Hur många gånger skulle jag inte ha bangat utan den där lilla pricken? Efter tre prickar stängs du av från internetbokningen och måste betala 100 spänn i avgift för att få utnyttja tjänsten igen. Smart drag Friskis! Och tack för rutorna under fettet. Känns tryggt att de finns där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar