tisdag 9 februari 2010

Klockrent Bettan!


Elisabeth Höglund skrev idag en kolumn i Aftonbladet.

"Min fråga är varför ingen hånar Fredrik Reinfeldt för att han bär en Longines-klocka värd 22 000 kronor eller Göran Persson för att han släpade runt på en handgjord läderportfölj värd 55 000 kronor? Och varför det är okej att maktelitens män går klädda i specialbeställda handsydda kostymer i 20 000–30 000-kronorsklassen och kör stadsjeep, BMW och andra lyxbilar, medan Mona Sahlin hånas för att hon råkar ha fått en väska för 6 000 kronor i födelsedagspresent?"

Så rätt, så vasst, så klockrent!

4 kommentarer:

  1. Ha', bra Bettan!
    Gillar din blogg Marla. Får småångest över att se att du läser mina fåniga och osammanhängande inlägg. Ha de bäst

    SvaraRadera
  2. Du, jag gillar bloggar av alla de slag. Heja!

    SvaraRadera
  3. Jag läste den kolumnen jag med. Klockrent jaa!

    SvaraRadera
  4. Det lustiga är att ingen av dom har nån slutförd utbildning att skryta med... Men ekonomi är alltid mer politiskt format än vetenskapligt.

    SvaraRadera