lördag 6 februari 2010

Så där ja!


Ni vet att jag aldrig bloggat om kläder av ren uttråkning, det gör expertisen (alla hysteriska modebloggsbrudar) så bra själva. Men det blev ett par stövlar. De känns kanske lite uttjatade, men jag vet att jag kommer att använda dem resten vintern.
Åh vad jag vill shoppa Rodebjer, Acne, Minimarket, Dagmar, Carin Wester och min absoluta favorit Hope vars koftor, tröjor och klänningar jag köpt på utförsäljning och som jag använt jämt och aldrig tröttnar på! Men jag måste slå ett rungande slag för Gunilla Pontén. Tantigt tänker ni - men då har ni inte spanat in hennes kappor och jackor. Jag köpte en svart jacka för tre år sen, en fantastisk sak med markerad midja, enorm krage och sömnad som kan få vilken kurva som helst att se bra ut. Den har jag använt sen dess, och den var värd varenda (något för många om jag ska vara ärlig) krona! Hellre ett bra dyrt plagg än trettio billiga med dålig kvalutta.

Hon är ett original. Modemässan vill hon inte besöka, i stället bjuder hon hem sina leverantörer. En kompis till mig har besökt henne och allt är i svart där hemma. Svarta skyltdockor på rad i hela hallen, svarta blommor. Och jag älskar att hon sminkar sig hårt och alltid stått fast vid den hon är. Jag mötte henne på Swedenborgsgatan för inte så länge sen, hon är färgstark och vacker. Ni skall icke fördöma tanten för att hon är tant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar