torsdag 11 mars 2010

Första veckan, Judith & Bertil och bygga torn

Första veckan på researchavdelningen kan summeras följande: intressant, välkomnande, puls, Excel, svårigheter, lunchträning, utrikeskorrespondenter, telefonsamtal, komplicerat, TT, stundvis lyckorus, saknad efter Folke, spänning och tyvärr efterföljande spänningshuvudvärk.
- - -
Mitt liv består just nu endast av jobb och familj och en ständig kamp för att försöka få tillräckligt med sömn för att fungera. Men igår låtsades jag inte om tröttheten och drog på mig ett tjockt lager läppstift och tog bussen till Hornstull och Judith & Bertil. Där väntade Matilda och Sara. Vi åt sallader, drack vin och pratade i flera timmar. Om jobbfolk, om olika produktionsbolag, våra män, om amningshelvetet och hur jobbigt det är med spädbarn. Jag skrattade rakt ut mest hela tiden. Mer sånt här tack!
- - -
Folke är numera tillräckligt smart för att kunna bygga torn av stora legobitar. Och när jag vill ha en puss böjer han sig fram, gapar och ger mig en bebispuss. När hände det här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar