söndag 14 mars 2010

Sim, lax och kakor

Jag sitter här och försöker resa på mig för att masa mig iväg till babysim. Varje söndag badar vi med andra småbarnsföräldrar. Det var kul de första två gångerna, men nu är det ett måste, som så mycket annat. Lyckligtvis älskar Folke de där leksakerna, simledarens förtjusta utrop och sånger. Om han är nöjd så blir ju även jag nöjd till slut. Kom nu Folke så går vi.
- - -
Igår, Anna och Daniel på besök. Jag njöt av att laga mat medan Folke satt på golvet djupt försjunken vid någon leksak. Det blev skaldjurssoppa till förrätt, lax- och spenatcanneloni till huvudrätt och en fryst rosa prinsesstårta från Konsum då jag aldrig varit speciellt bra på efterrätter.
- - -
Jag träffade en tre veckor gammal bebis igår. Mamman var fortfarande överlycklig, chockad, glad. Verkligheten har nog inte hunnit ikapp henne. Hennes fråga "hur länge måste man amma varannan timme?" var nog det första steget till insikten om att det är väldigt krävande att ha hand om ett spädbarn.
- - -
Senare: Benji fyller ett. Jag, Glenn och Folke masar oss dit och tänker imundiga Idas chokladkakor med havssalt, min absoluta favoriter i världshistorien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar