lördag 3 april 2010

Dejt på jamaikanen

Vi gick på dejt igår för första gången sen augusti. Det är helt sjukt att vi inte hittat på något tillsammans, bara vi, sen dess. Hela vintern gick utan ett enda restaurangbesök, en enda barnfri kväll ihop. Jag antar att vi glömde bort varandra där mellan blöjbyten, sömlösa nätter och stora svackor. Jag känner mig pånyttfödd, nyförälskad. Vi satt mitt emot varandra på Back A Yard på Folkkungagatan och drack stora ölar och pratade och skrattade. Jag åt en helt fantastisk Cyrru goat-gryta med ris, bönor och friterade dumplings.
Min kille är en av mina bästa vänner. Jag märker det inte till vardags. Varje gång vi hittar på något utöver det vanliga påminns jag om hur kul vi har det tillsammans. Proppmätta tog vi en promenad runt söder och avslutade med att snubbla in på Koh pan gang då en kompis skulle spela skivor. Men han var inte där och vi gick snabbt därifrån. Det kändes som att alla tråkmånsar som åker till Phuket i januari var där, och att de tyckte att det var high life och lite exotiskt. Jag till och med hörde en av dem skrika "Det är ju preciiiiiiiiiiiiis som i Thailand!". Suck. Jag köpte lösgodis på seveneleven, sen tillbringade vi kvällen med rött vin i varandras famnar.

2 kommentarer:

  1. Back a yard har jag alltid velat gå och käka på. Men det har aldrig blivit av.
    Indiern du har på din header, Indian Sitar, har jag varit på många gånger. Det måste vara stockholms bästa.

    SvaraRadera