tisdag 24 maj 2011

I bebisbubblan kan ingen höra dig skrika

Med tanke på det senaste inlägget om labil kanske alla tror att jag gått och deppat ihop eller nåt. Men tvärtom så har jag flängt runt och hälsat på kompisar och lunchat med kollegor och visat upp Lilla O som bara är sådär harmonisk och tröstbar. Med tröstbar menar jag att han är Folkes totala motsats, som var helt tröstlös. Kommer det att fortsätta så? Spänningen stiger hörrni - det återstår att se!

Idag har jag multitaskat a la morsa. Fixat tv-jobb till tre vänner, styrt upp Folkes 2-årskalas som kommer att ske på lördag klockan 14 och hunnit med att vara social, allt medan jag ammat järnet.

Vägde Lilla O hos barnmorskan idag. Hon frågade vad det var för super-mjölk jag hade egentligen. Han hade gått upp ett halvt kilo på elva dagar, sammanlagt ett helt kilo på 3 1/2 vecka. När det var dags att mäta honom kom nästa chock. Killen har växt fyra (!) centimeter sen han föddes den sista april! Är det Hulken jag när vid min barm?

1 kommentar:

  1. Min lille växte 4 cm över en helg när han var två veckor. Otroligt så mycket "växt" som finns i dem :)

    SvaraRadera